Sign rah guestbook


MENITI HARI BAHAGIA

Carik Jak Sia


Qaseh_Abady Blogspot



SELFISH!!!!

You are selfish!!!! sik pernah jumpa org selfish cam someone tok koh...Sedangkan kita terlalu byk beralah dgn nya...Why?? sebab seh hormat nya as "org tua"...P nya?? Barang kita pun nya buat cam brg nya pun...Gik sakit hati bila kita terpaksa dtg office lewat semata² nunggu nya berkemas cam mak Datin...How dare you!!! ko ingat saya tok apa?? sik da perasaan??? Gik menggeramkan bila ptg tok saya terpaksa balit aher dr opis gara² nya pulang awal dan kuci kereta nya terbawa balit....Nak nanyak lok, adil kah ya bagi saya?? coba you all fikir?? patut kah kita as human lawan org yg dah berbudi ngn kita camya?? Ukan nak nyuruh org mengenang budi, p sekurang²nya fikir lah bahawa kita tok menumpang jak kat dunia tok, apa salah kita berkongsi....

Kemudahan yg kita bagi semua cukup, p pasya kita yg knk tinjak palak..Adil kah ya?? Pernah ka takorg dgr bila takorg pun brg then org lain yg menikmati?? pernah?? Ya yg berlaku dgn saya...Memang saya mengaku, saya terlalu berik muka p why?? for what?? demi nak jaga hubungan silaturrahim lah tek nak...P ada org nya sik pernah mok fikir perasaan org lain...Nya ekot palak nya jak...Org perlu, org sik perlu nya sik pernah nak peduli...Bg nya, nya sorang hidup sikpa biar org lain susah walaupun nya ya just idup menumpang jak...Ya Allah! sik pernah saya jumpa family yg camtok sebelum tok, bok tok saya nangga sejaik² manusia yg mementingkan dirik nya sendirik....Ya Allah....Nyesal asa merik org betis, pas di berik betis mok paha gik...Ish³....Nang sik ngenang budi lah mun camya....Kali pertama dlm seumur hidup saya aher blt opis adalah aritok!!! saya ingat awak sampey bila² auntie!!!



Mengetahui sesuatu dan memahami segala sesuatu adalah lebih baik daripada mengetahui segala sesuatu, tetapi tidak memahami sesuatu.Terima kasih di atas komen anda

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen ada...