Sign rah guestbook


MENITI HARI BAHAGIA

Carik Jak Sia


Qaseh_Abady Blogspot



Mutiara Kata Bergerak Ke Atas??

Wokeyh! Terpaksa guna Bahasa Melayu lak nih, sbb
ada sesetengah readers blog saya tak berapa faham bahasa Sarawak..
Ahaks~! Wokeyh..Tutorial nisaya tunaikan khas untuk
Izan yg bertanya pasal mutiara kata saya yg boleh bergerak ke atas
kat sebelah tepi tu....Actually, saya pun byk belajar gak...
So, saya tak kisah apabila share lak ngn korang ape yg saya
dah pelajari...Wokeyh~!

Menda yg bergerak² tu di panggil marquee....
So, saya cuba ajar secara ringkas jer lah erk...
Korang boleh copy coding yg kat bawah ni kat page HTML korang.....


<marquee direction="up"onmouseover=
"this.stop()"width="100%"scrollamount=
"3"onmouseout="this.start()"
height="700"align="center"> mutiara kata </marquee>


Untuk tulisan yg saya tandakan warna BIRU boleh di tukar ikut
kehendak korang nak samada left,down,right....

Then bagi tulisan yg saya tanda dgn warna MERAH tu
korang letak ler ape² jer yg korang nak letak....

Then Save ler.....
Simple jer kan....Cuba,try,test erk....
InsyaAllah menjadi.....


NOTE: Selamat Menorai....



Photobucket

Mengetahui sesuatu dan memahami segala sesuatu adalah lebih baik daripada mengetahui segala sesuatu, tetapi tidak memahami sesuatu.Terima kasih di atas komen anda

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen ada...